Zdobywcy logo wwww

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Skorzystaj z formularza

Zadowoleni gracze

Gra fenomenalna i bardzo interesująca. Każdy kto wybiera się w góry po raz pierwszy, powinien zagrać w „Zdobywców”. Wiele można się dowiedzieć o zagrożeniach występujących w górach jak i o szlakach, które chcemy przejść. Opis zasad gry jest tak czytelny, że nawet najbardziej oporny na planszówki człowiek poradzi sobie:) Bardzo polecam, wciągnęło mnie po całości i z przyjemnością będę grać ze znajomymi i rodziną. Jak dla mnie lepszej gry nie znajdziecie 😊
Angelika
„Zdobywcy” to wspaniała gra edukacyjna dla każdego tatromaniaka, ale też dla tych osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Tatrami. Dzięki „Zdobywcom” dowiedziałam się o ciekawych szlakach górskich oraz poznałam bardziej zagrożenia, które mogą nas spotkać w górach. Dzięki tej grze zaczęłam jeszcze więcej chodzić po górach i zdobywać szczyty nie tylko na planszy 😉
Agnieszka
„Zdobywcy" to gra, która pozwala poznać Tatry, nie wychodząc z domu. Nie dość, że jest edukacyjna, to na dodatek bardzo ekscytująca, zwłaszcza opcja gry w parach. Gra wciąga od pierwszej chwili i pozwala na długie godziny ciekawej rozgrywki, w której musisz ruszyć głową, bo każda decyzja może okazać się kluczowa dla wyniku końcowego. Pozycja dla kochających Tatry, ale też opcja dla osób, które nie lubią bądź nie mogą chodzić po górach. Tutaj każdy może zdobywać szczyty! 😊
Fabiola

FAQ Najczęstsze pytania:

Rozgrywkę rozpoczynamy z jednego z parkingów, umieszczonych na planszy, oznaczonych białą literą „P” na niebieskim tle. Każdy z parkingów ma także numeryczne oznaczenie od 1 do 6. Po wyrzuceniu odpowiedniej ilości oczek na kostce, ustawiamy nasz pionek na parkingu o wyrzuconym numerze.

Wszystko zależy od wybranego przez graczy modelu gry. Może to być model DLA POCZĄTKUJĄCYCH (kto pierwszy kupi dolinę), DLA ZAAWANSOWANYCH (wymagane zdobycie wszystkich szczytów/miejsc należących do dolin, zakup co najmniej jednego ze schronisk i jednej doliny, zdobycie Orlej Perci, zdobycie co najmniej jednego szczytu taternickiego) oraz model PUNKTACJI, czyli gdy gracze chcą zakończyć rozgrywkę, sumują swoje zdobycze punktowe na podstawie punktacji znajdującej się na 4 str. instrukcji.

Tak, lecz z nielicznymi wyjątkami. Podobnie jak w rzeczywistości w Tatrach, tak i na planszy „Zdobywców” mamy szlaki jednokierunkowe. Przy polach takich szlaków znajdują się białe strzałki na niebieskim tle, które oznaczają jedyny kierunek w jakim możemy poruszać się na tym szlaku. Gdy dochodzimy do takiego miejsca z kierunku przeciwnego do strzałek, wtedy „odbijamy się” od takiego pola i zawracamy. W „Zdobywcach” mamy dwa takie szlaki: ZAWRATàŚWINICA i ZAWRATàKOZI WIERCH. Gdy kończy nam się plansza i dochodzimy do jednego z pól, z którego nie wiedzie już żaden szlak, również „odbijamy się” pionkiem i zawracamy (przykład: szczyt KOŚCIELCA)

Nie. Po dojściu do danego szczytu/miejsca na planszy możemy zdobyć go na 2 sposoby. Jeśli posiadamy kartę takiego szczytu/miejsca to zaznaczamy go w naszej tabeli szczytów i miejsc jako zdobyty, pobieramy wynagrodzenie za jego zdobycie, odkładamy kartę na spód talii szczytów/miejsc i pobieramy kolejną kartę z wierzchu talii. Drugim sposobem zdobycia szczytu/miejsca jest wykorzystanie TATROCENTÓW. Po dojściu do danego szczytu/miejsca na planszy wpłacamy do BANKU 200 Tc (szczyty/miejsca), 300 Tc (szczyty taternickie), 400 Tc (Orla Perć) i zaznaczamy naszą zdobycz w tabeli szczytów i miejsc.

Nie. By zdobyć wybrany przez gracza szczyt/miejsce, wystarczy przejść przez jego pole. Podobnie w przypadku skorzystania z profitów, które dają nam schroniska, punkty ratunkowe czy ułatwienia, przez nie również wystarczy przejść by skorzystać z ich właściwości. Wyjątkiem są ZAGROŻENIA. By narazić się na wynikające z nich konsekwencje, trzeba stanąć na pole danego zagrożenia. Przejście przez zagrożenie w grze nic nie oznacza.

W grze Orla Perć znajduje się w dwóch miejscach na planszy, czyli na PLANSZY PODSTAWOWEJ oraz na tzw. LUPIE. Gdy znajdziemy się na którymś ze szczytów Orlej na PLANSZY PODSTAWOWEJ i chcemy dalej po niej wędrować, musimy przemieścić swój pionek na LUPĘ, gdzie szlak Orlej jest już wyeksponowany w całości. Na LUPIE są także zaznaczone zejścia z Orlej, czyli w których miejscach możemy wrócić na PLANSZĘ PODSTAWOWĄ. Pamiętaj, nie można „skakać” między szczytami Orlej na PLANSZY PODSTAWOWEJ. By zdobyć Orlą Perć musimy przejść cały jej szlak z LUPY od Zawratu do Krzyżnego oraz posiadać jej kartę lub 400 Tc. Pamiętaj, że szlak ZAWRATàKOZI WIERCH jest jednokierunkowy (w grze oznaczony białymi strzałkami na niebieskim tle)!

W grze każda dolina charakteryzuje się danym kolorem. Np. Dolina Kościeliska jest koloru ciemnozielonego i pola, które należą do danej doliny mają obwódkę w tym kolorze. Dotyczy to pól zagrożeń i ułatwień. Za skorzystanie z ułatwienia i za wykupienie się z zagrożenia w Twojej dolinie gracz płaci już Tobie a nie bankowi. Ponadto zagrożenia w Twojej dolinie nie dotyczą już Ciebie, a ułatwienia znajdujące się w jej obrębie są dla Ciebie darmowe.

Możemy to zrobić na 2 sposoby. By wejść na szare pola oznaczające wejścia taternickie, a co za tym idzie zdobywać szczyty taternickie oznaczone również szarym kolorem, należy posiadać jedną z KART RATUNEK o nazwie PRZEWODNIK WYSOKOGÓRSKI lub PRZEWODNIK TATRZAŃSKI I/II klasy. Karty te posiadają symbol szarego pola ze ścieżką co oznacza możliwość wejścia na drogę taternicką. Gdy wracamy na szlak turystyczny, czyli na kolorowe pola, powyższą kartę odkładamy na spód talii KART RATUNEK. Drugim sposobem jest ukończenie KURSU TATERNICKIEGO, którego karty znajdują się w BANKU. By ukończyć taki kurs w „Zdobywcach” należy odczekać 5 kolejek na polu COS BETLEJEMKA (wystarczy przez nie przejść) lub po przejściu tego pola wpłacić 400 Tc do BANKU. Karta ta do końca gry upoważnia do korzystania z wejść taternickich.

Scroll to Top